Warzywa w diecie dziecka

Dziecko, upragnione dziecko – dzieci to naprawdę fascynujące istoty i każdy Rodzic jest dumny ze swoich pociech. Robimy wszystko, aby od dnia narodzin wszystkie pociechy zdrowo się rozwijały, rosły „jak na drożdżach”. Chcemy zapewnić im wszystko co najlepsze. Mamusie chcą jak najdłużej karmić swoje Maleństwa piersią, chociaż nie zawsze są w stanie. Czasem mleko z piersi zostaje zastąpione mlekiem zastępczym, co nie jest oczywiście złe. Nie każdy ma to szczęście podawać dziecku mleko z piersi przez dług czas. Pomijając jednak ten fakt, z czasem trzeba oczywiście pomyśleć o tym, aby dietę dziecka zacząć rozszerzać w odpowiedni sposób. Mleka ma w sobie wiele ważnych, jak nie najważniejszych witamin i minerałów, które muszą być obecne w diecie dziecka przez długi czas. Jednak dzieci w pewnym momencie muszą poznawać zupełnie inne smaki, aby mogły wzbogacać swoje menu. Oczywiście ważne są tutaj również wartości odżywcze, które można znaleźć w warzywach, owocach, w mięsie, czy też w innych pokarmach. Nie zapomnijmy w tym wszystkim, że takie Maluszki mają wrażliwe żołądki, dlatego nie można im od razu podawać schabowego z ziemniakami, sosem pieczeniowym i surówką z kapusty kiszonej. Jak łatwo się domyślić, wprowadzenie nowych pokarmów powinno odbywać się jak najbardziej systematycznie i ze spokojem. Dziecko musi się przyzwyczaić do nowego, sprawdzić, czy będzie mu smakowało (skoro dorosłym nie wszystko smakuje, to i dziecku nie musi), a co najważniejsze, czy nie wychodzi mu reakcja alergiczna. Są to bardzo ważne czynniki, na które musicie zwrócić uwagę. Warzywa powinny znaleźć się na pierwszym miejscu w nowej diecie Niemowlaka. Wprowadzanie warzyw do diety Niemowlaka powinno odbywać się już na przełomie 4 miesiąca. Są oczywiście najróżniejsze szkoły na ten temat. Wielu naukowców, lekarzy uważa, że to zdecydowanie za wcześnie. Są jednak osoby, które śmiało mówią, że ten miesiąc jest jak najbardziej odpowiedni na poznawanie nowych smaków. Co Wy wybierzecie, to zależy już tylko i wyłącznie od Was. Zanim sięgniecie po warzywa, to postarajcie się sięgać po takie, które wiecie, że są najmniej pryskane i mają na sobie mało substancji chemicznych. Zmniejszy to ryzyko wystąpienia alergii u Maluszka. Na pierwszy rzut może paść marchewka lub ziemniak. Oczywiście nie możecie ich przyrządzać razem. W jednym tygodniu sięgnijcie po marchewkę, a jeżeli u dziecka nie pojawi się żadne uczulenie i będzie je zajadało ze smakiem, to śmiało sięgnijcie po ziemniaka. Oczywiście wszystko musi być ugotowane, aby można było wszystko dokładnie podusić. Nie zapominajmy, że Maluszki jeszcze nie mają swoich ząbków i takie jedzonko to musi być najzwyklejsza papka, która będzie łatwa do połknięcia i na pewno nie stanie dziecku w żołądku. Jeżeli Wasza pociecha zaakceptuje takie warzywka, to w następnej kolejności Wasz wybór może paść na buraka, który będzie zmieszany z ziemniakiem, marchewką, czy też z innym warzywem, które znajdziecie na straganie. Warzywa są cenne w witaminy, które są potrzebne i dzieciom, i dorosłym.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here