Dieta niemowlaka

Wprowadzanie nowych pokarmów do diety dziecka powinno odbywać się w odpowiednim momencie. Jednak nie da się precyzyjnie określić uniwersalnego wieku. Z uwagi na to kluczowe jest, aby dostrzegać potrzeby malucha i odpowiednio na nie reagować. Wszelkie zalecenia i rekomendacje powinniśmy traktować jedynie jako sugestię i wskazówkę. Dzięki temu będziemy wiedzieć czym w danym momencie należy się zainteresować. Kwestie związane z dietetyką potrafią być bardzo zawiłe i skomplikowane. Z uwagi na to należy zadbać o rzetelne źródło informacji. Dzięki temu zyskamy pewność, że wszystko przebiegnie prawidłowo. Wszelkie zmiany na jakie się decydujemy powinny być wprowadzane stopniowo. W ten sposób organizm dziecka będzie miał czas, aby się do nich dostosować. Odgrywa to ogromną rolę szczególnie na wczesnych etapach rozwoju. Pierwszym sygnałem do rozszerzania diety może być siadanie dziecka. Postawa powinna być jak najbardziej stabilna i pewna. Dzięki temu przełyk znajdzie się w odpowiedniej pozycji i spożywanie produktów innych niż płynne będzie w pełni bezpieczne. Tabela pokarmów dla niemowlaka może być ogromnym ułatwieniem przy planowaniu jadłospisu. Zbiera w jednym miejscu wszystkie niezbędne informacje. Pozwala również utrwalić wiedzę i wizualizować ją. Z uwagi na to warto przypominać sobie podstawowe reguły przed wprowadzeniem kolejnych zmian. Rozszerzanie diety należy rozpocząć od warzyw zielonych. W odróżnieniu od pozostałych gatunków są bardzo łatwe w trawieniu. Nie zawierają zbyt dużej ilości kalorii. Dzięki temu nie obciążą delikatnego układu pokarmowego. Przyswojenie cennych składników odżywczych nie sprawi zbyt dużego problemu. Z uwagi na to bez obaw możemy je wykorzystywać na każdym etapie rozwoju dziecka. Istotne jednak jest, aby wprowadzać je pojedynczo. Zasada ta dotyczy wszystkich produktów. Daje nam to możliwość dokładnego obserwowania reakcji organizmu. Alergie mogą pojawić się z kilkudniowych opóźnieniem, Z uwagi na to nie powinniśmy śpieszyć się z dodawaniem kolejnych warzyw. Lepiej jest w tej kwestii postawić na minimalizm. Dopiero po uzyskaniu pewności możemy zdecydować się na bardziej bogate mieszanki. W późniejszych miesiącach należy sięgnąć po resztę jarzyn. Nie możemy trwale z nich rezygnować. Wprowadzane w odpowiednich ilościach nie będą sprawiały problemów. Szczególnie jeśli procesy trawienia będą przebiegały sprawnie. Ostrożność należy zachować w przypadku owoców. Ich dzienna porcja nie może być zbyt duża. Powinniśmy dopasować wszystko do aktualnego wieku malucha. Wynika to z wysokiej zawartości cukrów, które nie są szczególnie polecane w diecie. Z uwagi na to należy zadbać o umiar. Powinniśmy potraktować owoce jako dodatek do dań. Szczególnie dobrze sprawdzają się łączone z kaszkami i kleikami. Pozwalają uzyskać bardzo apetyczny deser, który równocześnie doskonale syci. W taki sposób dostarczamy do organizmu dziecka niezbędną ilość kalorii oraz składników odżywczych. Warto dbać o zbilansowanie diety. Unikniemy wtedy ewentualnych niedoborów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDieta dla dziecka
Następny artykułDieta niemowlaka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here