Dieta dla dziecka

Wszelkie zmiany w diecie dziecka powinniśmy bardzo dokładnie przemyśleć. Należy mieć na uwadze zdrowie i dopasowanie do aktualnych potrzeb. Z uwagi na to ogromną pomocą może być literatura poświęcona tej tematyce. Bez problemu znajdziemy wiele poradników i książek medycznych, które dokładnie opisują jak powinny przebiegać poszczególne etapy rozszerzania diety. Jednak samo wprowadzanie nowych produktów to nie wszystko. Powinniśmy zadbać o optymalną podaż kalorii i składników odżywczych. Tylko wtedy mamy pewność, że zapewnimy wszystkie niezbędne substancje. Wpływa to na jakość i tempo rozwoju całego ciała. To właśnie z tego powodu kwestia prawidłowej diety jest niezwykle ważna. Wszelkie wątpliwości warto skonsultować z lekarzem pediatrą. Możemy również skorzystać z pomocy dietetyka. Możliwości mamy wiele. Dieta niemowlaka po 6 miesiącu życia niewątpliwie powinna się zmieniać. Jednak należy pamiętać, że jest to jedynie umowna granica. Warto dokładnie obserwować rozwój dziecka, aby wyczuć idealny moment. Niezbędne z pewnością jest opanowanie umiejętności siedzenia. Ciało powinno być stabilne, a zachowanie pozycji nie może stanowić problemu. Dopiero w tym przypadku możemy zastanowić się nad wprowadzeniem nowych produktów. Należy jednak pamiętać, że ma być to jedynie urozmaicenie jadłospisu. Maluch nadal powinien być karmiony mlekiem. W ten sposób zyskamy pewność, że dostarczamy mu wszystkie niezbędne substancje. Układ pokarmowy początkowo będzie jedynie uczył się trawienia warzyw i owoców. Z tego powodu ilości muszą być niewielkie. Nie warto zbyt mocno obciążać organizmu nowymi produktami. Sama forma podania również musi być dostosowana do aktualnych warunków. Początkowo dopuszczalne są jedynie zupki i bardzo wodniste papki. Niemowlak nie będzie miał problemów z ich spożywaniem. Po pojawieniu się zębów możemy sięgnąć po większe fragmenty pokarmów. Jednak wszystkie nowości powinny być wprowadzane stopniowo. W pierwszej kolejności zaleca się warzywa zielone. Są one stosunkowo łatwe jeśli chodzi o trawienie. Równocześnie ich kaloryczność nie jest wysoka. Dzięki temu nie obciążają nadmiernie układu pokarmowego. Jednak stanowią cenne źródło witamin i minerałów. W dalszych etapach możemy zdecydować się na pozostałe jarzyny. Unikać należy produktów wzdymających. Mogą bardzo łatwo wywoływać nieprzyjemne dolegliwości u dzieci. Szczególnie jeśli układ pokarmowy nie jest jeszcze wystarczająco dojrzały. Jeśli chodzi o owoce należy zachować wyjątkową ostrożność. Ich dzienna porcja powinna być ograniczana. Wynika to z wysokiej zawartości cukrów. Z uwagi na to warto pilnować ich optymalnej ilości w poszczególnych posiłkach. Idealnie sprawdzą się jako dodatek do dań. W połączeniu z kaszkami dadzą sycący i pełnowartościowy posiłek. Z tego powodu warto świadomie wykorzystywać je w diecie niemowlaka i prawidłowo łączyć z innymi produktami. Możliwości mamy wiele. Z uwagi na to bez obaw możemy inspirować się przepisami innych mam. Należy jedynie dopasować wszystko do wieku dziecka.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here