Dieta dla 12 latki

Wielu rodziców zastanawia się, jakie produkty spożywcze w różnym okresie wzrostu powinno jeść ich dziecko. Wiele zapytanych osób odpowie – mało tłustego, mało cukru i dużo owoców. Wydawać by się mogło, że odpowiedź jest względnie dobra. Niestety, właściwie można uznać, że każda z wyżej wymienionych odpowiedzi jest zła i szkodliwa. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że wiek np. 10-18 lat jest wiekiem: rozwoju, rośnięcia i burzy hormonalnej. Przypuśćmy, że interesuje nas dieta dla 12 latki. Ograniczenie podaży tłuszczu może wiązać się z niewłaściwym rozwojem hormonalnym dziecka.

Tłuszcze same w sobie nie są niezdrowe, są wręcz niezbędne do prawidłowego rozwoju.

To źródło tłuszczy powinno być dobierane ostrożnie. Zdrowe produkty tłuszczowe takie jak orzechy, avokado, oliwa z oliwek, żółtko jajka, ryby są totalną podstawą w zdrowym rozwoju młodego człowieka. Małe dzieci często jednak, delikatnie mówiąc, nie przepadają za większością z wyżej wymienionych produktów. Można jednak użyć odrobiny sprytu i stworzyć ciekawe, pozornie fastfoodowe dania, którymi dziecko będzie się zajadać. Orzechy możemy przemycać w batonikach własnej roboty, płatkach śniadaniowych, deserach z miodem, czy maśle orzechowym (najlepiej i łatwo zrobić je samemu).

Ryby to oczywiście własnoręcznie przygotowane fish burgery (jogurt z przyprawami zamiast ciężkiego sosu, ryba w aromatycznej panierce i pełnoziarniste bułki), albo paluszki rybne przygotowane w piekarniku. Avokado to meksykańska przekąska z taco w formie guacamole albo dodatek do sałatki cezar z grzankami i kurczakiem. Przygotowanie jajek, najlepiej gotowanych na różne ciekawe sposoby, zazwyczaj jest dobrze przyjęte przez dziecko. Jeżeli chodzi o owoce, są oczywiście niezbędnym i smakowitym źródłem witamin. Należy jednak pamiętać, że jeśli chcecie, aby wasze dziecko ograniczyło spożywanie cukrów – owoce często zawierają ogromną ilość fruktozy (cukru prostego).

Dlatego owoce – tak, ale bez przekraczania zalecanej dziennej porcji cukru. Różne owoce mają różną zawartość fruktozy, dlatego warto poszukać w internecie tych bardziej przyjaznych naszej pociesze. Nie należy też absolutnie ucinać wszelkich dostaw cukrów prostych. Jeden bardzo ważny organ używa ich jako paliwa do swojego funkcjonowania – mózg. Warto dbać o jego rozwój, zwłaszcza jeśli chodzi o tak młodego człowieka. Jeżeli dalej macie wątpliwości – najlepiej udać się do dobrego dietetyka. Ułożenie diety nie wiąże się z astronomicznymi wydatkami. Należy traktować nasze ciało jak świątynię, a do świątyni nie wyrzuca się śmieci.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Post Author: Tomblog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *